JESTEŚ POTRZEBNY - OPIS PROJEKTU
Nazwa
projektu:
"Pracownie
aktywizacji społecznej - Jesteś potrzebny"
Fundusze na realizację projektu:
Projekt finansowany ze środków
Funduszu Phare 2001 - Rozwój Społeczeństwa Obywatelskiego, Średnie Dotacje
Budżet projektu: 78 935,51 Euro
Dotacja Funduszu Phare: 63 148,- Euro
Pozostałe źródła finansowania:
Gmina Bielsko - Biała
Partner:
Urząd
Miasta Bielsko-Biała reprezentowany przez Wydział Pomocy
Społecznej
Czas Trwania Projektu :
11.02.2004 r. - 11.10.2004 r.
Opis Projektu :
Celem projektu jest utworzenie w Bielsku-Białej placówki, zadaniem której jest
aktywizacja społeczna i zawodowa osób wywodzących się ze środowisk dysfunkcyjnych:
osób niepełnosprawnych fizycznie i intelektualnie, niesłyszących, młodzieży.
W regionie bielskim brakuje programów aktywizujących adresowanych do tych
właśnie grup, stąd pomysł utworzenia Pracowni Aktywizacji Społecznej, w skład
których wchodzą:
- Pracownia Grafiki
Komputerowej
- Pracownia Dziennikarska
- Pracownia Technik Graficznych
- Pracownia Introligatorsko - Drukarska
Pracownie te stanowią logiczną i uzupełniającą się
całość, do zadań wszystkich będzie należała realizacja autorskich
projektów uczestników np.; wydawanie gazetek, kart okolicznościowych,
koszulek z nadrukami, tomików wierszy, bajek itp. W ramach
pracowni powstawać także będzie dwumiesięcznik "Jesteśmy" wydawany
przez Stowarzyszenie od 2002 roku.
W zajęciach warsztatowych odbywających się
od poniedziałku do piątku bierze udział ok. 100 osób w wieku
16-30 lat. Realizacja programu każdej pracowni obejmuje zarówno
część szkoleniową - zaznajomienie uczestników z podstawami
wiedzy i umiejętnościami technicznymi w danej dziedzinie,
jak i samodzielną pracę twórczą nad różnymi zadaniami. Działania
warsztatowe pracowni będą wiązać się z przekazywaniem nowych
praktycznych umiejętności, które mogą zostać wykorzystane
przy poszukiwaniu pracy (to ważne dla objętych projektem
dorosłych niepełnosprawnych), ale przede wszystkim opierają
się na realizacji celów terapeutycznych i aktywizujących.
Dwa główne komponenty programu to:
- praca nad konkretnymi projektami artystycznymi i wydawniczymi związana z
pozyskiwaniem przez uczestników konkretnych umiejętności, zdobywaniem wiedzy
i rozwijaniem indywidualnych talentów,
- proces aktywizacji uczestników programu poprzez stawianie im nowych wyzwań
i stwarzanie praktycznych możliwości przezwyciężania różnorodnych barier, ograniczeń
i dysfunkcji.
|