Strona Główna
 

Idea przewodnika

Jednym z celów projektu Animowana Debata było przekonanie środowiska pedagogów do odważniejszego wykorzystywania najnowszych technologii informatycznych i komunikacyjnych w edukacji.
Przez dwa lata twórcy i realizatorzy programu warsztatowego z czterech krajów opracowywali uniwersalną metodologię, którą można wykorzystać w procesie edukacji dzieci i młodzieży w warunkach szkolnych. Przewodnik niniejszy zawiera szczegółowe informacje na temat możliwości wdrożenia poszczególnych etapów projektu.

Celem Przewodnika jest popularyzacja w środowisku pedagogów i nauczycieli technik multimedialnych jako narzędzia, które może służyć nie tylko do nauki posługiwania się komputerem, ale również jako narzędzie wymiany między rówieśnikami w różnych krajach oraz narzędzie wdrażania ciekawych działań twórczych, inicjowania nowych rozwiązań edukacyjnych, wsparcie procesu nauczania wszystkich przedmiotów.

Dwa zasadnicze cele Przewodnika to promowanie wykorzystania nowoczesnych technologii i multimediów w szkołach oraz dokumentacja i rozpowszechnienie efektów pracy z nowymi dziedzinami sztuki wśród dzieci i młodzieży.

Treść przewodnika jest bogato ilustrowana zrealizowanymi w ciągu dwóch lat pracami uczestników warsztatów. Są to prace o różnym poziomie zaawansowania, powstałe z użyciem różnych programów komputerowych, są tutaj również ważne dla projektu efekty warsztatów plastycznych. Wszystkie prace zamieszczone w Przewodniku ilustrują proces polecany przez realizatorów Animowanej Debaty jako uniwersalna metoda wykorzystania w działaniach edukacyjnych najnowszych technologii.
Przewodnik kierowany jest do nauczycieli wszystkich przedmiotów, pedagogów, instruktorów, wychowawców terapeutów zainteresowanych szerszym zastosowaniem w swojej pracy najnowszych technologii. Na przykładzie procesu tworzenia animacji komputerowych realizatorzy projektu starają się wskazać sposób użycia komputera do wspomożenia rozwoju i wrażliwości uczniów.
Przewodnik opisuje te elementy projektu Animowana Debata, które można przenieść w warunki szkolne. Należy jednak zwrócić uwagę, że do realizacji opisywanych pomysłów konieczne jest posiadanie przez realizatora pewnego "minimum" wiedzy z dziedziny obsługi komputera oraz multimediów. Przewodnik wskazuje źródła niezbędnej wiedzy.
Przewodnik ukazuje się tylko i wyłącznie w wersji elektronicznej. Jego podstawowe zadanie to zmobilizowanie i zachęcenie wszystkich pedagogów, którzy mogą w swojej pracy wykorzystać nowe technologie, aby to uczynili. Pierwszym krokiem jest przejście przez kolejne rozdziały niniejszej prezentacji.

top >>>
 
rysunki filmy i animacje zdjęcia
o projekcie idea przewodnika autorzy
www.teatrgrodzki.pl - Bielskie Stowarzyszenie Artystyczne "Teatr Grodzki" Bielsko-Biała - napisz do nas>>>