LALKI I PRZEDMIOTY W AKCJI
warsztaty online / luty-kwiecień 2021
w każdą środę o godz. 15-16.30
W ramach międzynarodowego projektu „Rapport. Sztuka dla społecznej integracji obcokrajowców” http://www.teatrgrodzki.pl/rapport/ zapraszamy do udziału w bezpłatnych warsztatach teatralnych.
W wielonarodowej grupie chcemy stworzyć spektakl – prezentację multimedialną złożoną z osobistych historii uczestników. Opowiedzą je lalki wykonane samodzielnie przez osoby biorące udział w zajęciach.
Na wirtualnej scenie znajdą się też przedmioty codziennego użytku, a twórcze doświadczenie grupy warsztatowej zostanie utrwalone w publikacji i filmie o osiągnięciach i zdobyczach projektu.
PRZYŁĄCZCIE SIĘ DO NAS, jeśli interesuje Was teatr i opowiadanie historii. Podczas zajęć nauczycie się podstaw budowy i animacji prostej lalki teatralnej. Będziecie mieli okazję do podzielenia się ważnymi dla Was opowieściami i poznacie doświadczenia, ciekawe przygody i przemyślenia innych osób z różnych krajów. Praca z lalką – jak pokazuje nasza wieloletnia praktyka – ułatwia wyrażanie emocji, refleksję nad własną życiową drogą oraz podejmowanie nowych wyzwań i budowanie relacji z innymi ludźmi. Teatr lalek to teatr nie tylko dla dzieci !
Warsztaty będą prowadzone za pośrednictwem platformy ZOOM w środy, w godzinach 15-16.30. Początek zajęć: 17 lutego 2021
https://us02web.zoom.us/j/6420624281
Zaproszenie do udziału w warsztatach kierujemy w pierwszym rzędzie do migrantek i migrantów mieszkających w Polsce.
Osoby zainteresowane projektem prosimy o kontakt mailowy do dnia 5 lutego 2020 (piątek)
Maria Schejbal-Cytawa maria@teatrgrodzki.pl
Jolanta Kajmowicz-Sopicka jolanta@teatrgrodzki.pl
Zajęcia prowadzą:
Maria Schejbal-Cytawa – absolwentka teatrologii na Uniwersytecie Jagiellońskim, wieloletnia instruktorka teatralna, członkini Ashoki i Zarządu stowarzyszenia Teatr Grodzki. Swoją autorską metodę pracy z lalką prezentuje od 1996 roku podczas licznych warsztatów dla edukatorów, trenerów, artystów i terapeutów oraz dla osób potrzebujących wsparcia (uzależnieni, osoby z niepełnosprawnością) w różnych częściach Polski i Europy, a w przeszłości także w Tajlandii, Armenii, Turcji i Izraelu. Autorka kilku publikacji opisujących dobre praktyki w dziedzinie twórczej edukacji.
Jolanta Kajmowicz-Sopicka – studentka ostatniego roku psychologii, socjoterapeutka, pedagożka specjalna i ekonomistka, członkini Bielskiego Stowarzyszenia Artystycznego TEATR GRODZKI. Organizuje, koordynuje i współprowadzi warsztaty rozwojowe, grupy wsparcia oraz treningi psychologiczne. Wieloletnia menedżerka projektów edukacyjnych i społecznych o zasięgu międzynarodowym (LLP, Erasmus+, Creative Europe).