Slideshow

Kim jesteśmy?

Jak pomagamy?

Jak możesz pomóc?

STORY REGIONS

story-regions-logo

Czas realizacji projektu: 01.09.2014 – 30.11.2016

Strona główna projektu:
http://www.storyregions.se/pl/strona-glowna/

Lider projektu: Region Västerbotten (Szwecja)

Partnerzy:
Alden Biesen (Belgia)
Bupnet (Niemcy)
Centro Studi Holden (Włochy)

tgTeatr Grodzki

erasmus_plusProjekt realizowany w ramach Programu Erasmus+.

Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko autorów i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w niej zawartość merytoryczną.

23 listopada 2016 w siedzibie Teatru Grodzkiego miało miejsce podsumowanie projektu w formie spotkania informacyjnego z elementami praktycznych warsztatów. W programie imprezy znalazły się następujące punkty:

  • Przedstawienie założeń i osiągnięć projektu.
  • Wprowadzenie do storytellingu oraz prezentacja różnych form opowiadania historii. Dwie uczestniczki warsztatów pilotażowych zorganizowanych w ramach projektu podzieliły się swoimi doświadczeniami i opowiedziały dwie historie z odległych kręgów kulturowych. W tej części wystąpiła również grupa Teatr Grodzki Junior, prezentując krótką lalkową scenę bez słów, jako alternatywną formę narracyjną.
  • Część warsztatowa. Uczestnicy zostali zaproszeni do udziału w rozmaitych ćwiczeniach i zabawach przygotowujących do roli opowiadacza historii.

Fotorelacja z imprezy

 

Z okazji zakończenia projektu wydany został biuletyn zawierający sześć artykułów związanych z tematyką storytellingu.
Czytaj więcej »

Wszystkich zainteresowanych sztuką opowiadania historii oraz rezultatami pracy storytellerów i edukatorów z Polski, Szwecji, Belgii, Włoch i Niemiec zapraszamy do zapoznania się z publikacją pod tytułem „KRAINY NARRACJI” wydaną dzięki projektowi.
http://www.storyregions.se/pl/czym-sie-zajmujemy/podrecznik/

Projekt „Story Regions” ukierunkowany jest na wspieranie rozwoju regionalnego oraz inicjowanie działań zmierzających do włączenia społecznego grup dyskryminowanych poprzez zastosowanie sztuki opowiadania historii jako narzędzia edukacyjnego do pracy z osobami dorosłymi.
Poznanie sztuki opowiadania historii ma umożliwić uczestnikom nabycie nowych umiejętności zawodowych oraz poszerzyć świadomość odnośnie jej potencjału w rozwijaniu aktywnej działalności obywatelskiej. Poprzez realizację celów projektu uczestnicy będą zaangażowani w upowszechnianie sztuki opowiadania historii w nauczaniu i integrowaniu społeczności. Przewiduje się także wzmocnienie współpracy między różnymi organizacjami zaangażowanymi w działania w zakresie powyższej inicjatywy.

Główne działania projektu:

  • Dwa warsztaty pilotażowe w każdym kraju partnerskim
  • Szkolenie z zakresu sztuki opowiadania historii w każdym kraju partnerskim
  • Publikacja podręcznika zawierającego między innymi metodologię pracy poprzez sztukę opowiadania historii
Wróć do poprzedniej strony