Gdy rysuję, zaczynam się czuć naprawdę dobrze. Uspokajam się. Relaksuję. Cieszę się, że rysunki mi wychodzą. To moja pierwsza wystawa. Jestem naprawdę szczęśliwa i zadowolona. Rysowałam głównie zwierzęta. Czułam się przy tym taka spokojna. Rysowanie sprawia mi naprawdę ogromną przyjemność i wielką radość. Kocham to. Cieszę się, że moja praca została doceniona.
Natalia Kosińska
Prace Natalii Kosińskiej są zaskakująco dojrzałe artystycznie, aczkolwiek ich stylistyka stanowi syntezę form ideoplastycznych i fizjoplastycznych. Ich Autorka, nie posiadając wykształcenia w tym zakresie, niezwykle trafnie, w indywidualnych rozwiązaniach interpretuje formy animalistyczne, posługując się zasadniczo tylko konturem określającym kształt, a przede wszystkim multiplikowaną materią kropek, wypełniających płaszczyzny kształtów zwierząt lub tła. To rzadko spotykana zależność form i płaszczyzn, które poprzez bardzo oszczędne, wręcz minimalistyczne zróżnicowanie graficzne linii, małych punktów i większych, akcentujących wybrane elementy anatomii zwierząt zdają się kreować niepowtarzalny, abstrakcyjny świat środków wyrazu graficznego, gdzie realność dominantowych postaci przenika się z rzeczywistością kreacyjną, będącą indywidualnym kodem stylistycznym Autorki. Przestrzeń sztuki jest nieograniczona. Mogą znaleźć się w niej punktowo tworzone rysunki Aborygenów, lapidarne w syntezie grafiki Jerzego Panka oraz finezyjne i oniryczne linoryty Józefa Gielniaka, a także prace Natalii Kosińskiej.
Prof. Dr hab. Ernest Zawada